Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

divendres, 1 d’abril del 2016

RECEPTACLES...

Ramón Cuello ( 1939 )
      Escultura: " El Terrisser "


                                                  

RECEPTACLES...


M’hi passejo, com abans ho fèiem,
per les fonts del teu poble.
Volia trobar aquell càntir tot estripat,
que un dia, algú, a recer, del brollador
el deixà a un costat, oblidant-lo d’abandons.


M’entaforo a dintre del recipient
i, llegeixo la seva història,
m’esdevinc fang a les mans del terrisser,
i, rodolo envoltada de carícies...

Sento la immensitat de la buidor
quan el líquid cristal·lí n’és al fons
del meu cos i, el delir de la plenària,
quan a borbollons, hi vesso tota l’aigua
de dintre meu...

Deixa que avui, vulgui explorar-ne
totes les meves sensacions, que aleshores,
hi sigui també, la terra que acull els teus
peus difuminats, mentre el contemplo
palplantat, amorrant-te a les aixetes,
mullant-te, tot el teu cos aigualós,
adés fet d’esborralls, adés encobert
de boires ensopides...

Ara, de cop i volta, també, me n’he convertit
en el teu taüt de fusta corcada, i t’embolcallo
a dintre meu: contenint-te, englobant-te...!
Ja només et queden els ossos...!
Els cucs ja han devorat tota la teva carn,
me n’adono que ja no hi ets ací....Fa temps
que n’has marxat...!

Açò que ataüllo són estripalls de les teves
vestimentes terrenals, em delectaria tant
per veure’t abillat amb els teixits estel.lars;
segur, estimat meu, que llueixes de moltes
guspires...Tu, ara, la dorca reblerta d’estreles
al fons dels aljubs celestials...

Dóna’m a beure una mica del blau del cel...!

Omplim la meva boca dels astres i, que a la fi
pugui fer brollar del meu cos, les ales de cel·lofana,
que a tu em duran, encara que hi sigui per un instant
emplenat de fugacitats...



Adela Payá i Prats



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada