Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dilluns, 11 d’abril del 2016

RESPOSTA DE LA LLUNA...

1) Dos Llunes 2) Henri Matisse
( 1869-1954 ) " Harmonia en Roig "

                          
                               

RESPOSTA
DE LA LLUNA

( Per a Franc. G. Palet,
continuació i resposta al seu poema..)


Així, sense més,
te n’has fet refulgent
amic, com les nits
de pleniluni;
potser has aparegut
a la meva vida
per a ensenyar-me’n
el que no sabia
dels homes:
que també n’hi ha de bons,
amb el seu coret
i, els seus sentiments,
fins i tot, els meus
escorpins han somrigut...

I he ballat amb aquest
poema teu de la lluna
i, li n’he volgut fer 
com tu,
una sopeta ben calenta
amb lletres de coloraines
a recer del foc
i, saps que ha fet
aquesta lluna:
m’ha picat l’ullet
i, les seves galtones
s’han enrojolades
amb els últims raigs
del Sol. Però no ha
volgut baixar del seu
cel argentat, .....Tan sols,
me n’ha dit que un desig
li’n puc demanar
i, en tinc tants per triar
que no sé quin de tots
hauré d’escollir-ne...

Tinc de temps fins
la matinada;
a trenc d’alba,
he de transmetre-li
quin de tots serà
l’escollit,
mentrestant passaré
tota aquesta nit
desvetllada,
pensant amb quin de tots
d’ells m’hi quedaré..

Em diu que a tu, ja
te n’ha ofert el teu
afany més imperant,
que només has de fer-ne
memòria de quin present
s’hi pugui tractar...
Tot just, has de clissar-ho
amb ulls embadalits...!




Adela Payá i Prats



                 

                                                   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada