Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dilluns, 11 d’abril del 2016

L’AMIC DE LA LLUNA...

ABRAÇADES DE LLUNA



                              
L’AMIC
DE LA LLUNA...

( Per a Franc G. P. )


He fet un passeig
per la meva lluna
d’escorpins i,
sense imaginar-ho
un cranc tot clapejat
de blau, una porta
ha entreoberta
entre volcans fumejant
de pipes argentades...

Em diu que avui, les dues
llunes, han pactat una
conjunció: La d’Escorpí
i, la de Càncer i, que dos
humans sense assabentar-se’n
de res, han iniciat una nova
amistat...

Per aquest motiu, aràcnids i
crustacis volen celebrar-ho
amb cançons i castells de foc
multicolors...

Asseguda per sobre d’un cràter
m’hi escalfo d’esgarrifances,
tota envoltada d’alacrans i de
carrancs...

En relaten l’història d’una dona
que ja no creia en l’amor entre
els éssers amorosits i, del seu
amic sobtat, què amb paraules
i fets li va demostrar que essent
mascle, s’estimava la seva companya.

Aleshores, hi va comprendre aquesta
femella, que tenia possibilitats
de trobar-ne al seu amor de veritat,
que només n’havia tingut la desventura
de topar-se’n amb homes de
sentiments escadussers i, d’ànimes
força cuirassades,.....

Tan emplenada de joia m’hi vaig sentir
d’aquell relat que les bestioles
em contaven, ...Tant...! que de cop i volta,
al bell mig de tots ells, els hi vaig
cantussejar la cançó del Sol i la Lluna:

El Sol li diu a la Lluna:
“ Quan m’hi vaig a dormir, estimada
lluna, et poses el vestit de lluentons
i, de festa taloneges per tots els
airecels...”
“ Mentre, jo em quedo tot escarxofat,
a sobre de la meva màrfega d’estels...”

Tots m’han acompanyat amb llaüts i violes,
clarinets i fagots i, ben al lluny, recolzat
per sobre d’un rocam,
tot difuminat al dessota
del foscam de la nit, el meu amic, entre
somnis dormilecs, uns arpegis feia sonar
des de la seva guitarra de clamoreigs,
on de mica en mica, s’enlairava, per la
mancança de gravetat....

Tota bocabadada, amb ulls lleganyosos
m’he esparpillat, sentint a la ràdio
aldarulls d’alarmes, vinclades, tot just,
a l’adagi del concert d’Aranjuez,
interpretat per Paco de Lucia....

No obstant això, he comprès que
aquest somni te l’havia de regalar....





Adela Payá i Prats



              

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada