Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

diumenge, 24 d’abril del 2016

PRETENSIONS DE MARE....

OSWALDO GUAYASAMIN ( 1919-1999 ) " Les Mans de la Tendresa "
OSWALDO GUAYASAMIN ( 1919-1999 ) " Mans d'Esperança "

                                

PRETENSIONS
DE MARE....


No em pots demanar, el que tu
em vas negar en el passat,
no em pots exigir el que a dintre teu
vas atresorar només per tu,
ho sento, n’estic a soles, per a tot;
cada petita cosa l’he d’afrontar,
només amb l’únic
esforç de mi mateixa...

Sóc un ésser humà, no el servent
de ningú,.....
En cap moment t’hi vas compadir
de mi i, quan m’arrossegava pel sòl
implorant tan sols,
una mica de compassió,
un sopluig on poder
arrecerar-me per un temps,
una mà tendra, unes dolces paraules,
em vas fer fora de la teva vida,
sense cap tipus de planyiment...

I ja saps, com em va doldre
aquesta humiliació de no sentir-me
defensada per tu, al davant de tantes
i, tantes agressions....Fins i tot, et vas
atrevir a contemplar-me com a la teva
pròpia enemiga, quan només n’era
la teva filla.....

Ara, no em pots arravatar els últims
anys de la meva vida per a que et faci
de fàmul, quan en contades ocasions
em vas llançar les portes al davant
dels meus nassos, .....No tens cap
dret a fer això amb mi, quan àdhuc
em vas desproveir del teu amor....

Encara que tu pensis que vaig néixer
per a servir-te, n’estàs prou enganyada,
i, no em pots forçar a que t’anteposi
al davant dels meus fills, també molt
necessitats de tantes mancances i,
encara que et dolgui, ells, sempre seran
al capdavant teu...



Adela Payá i Prats
  

                                                 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada