Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dijous, 14 d’abril del 2016

LA LLUNA EN ESCORPÍ…



                                                    

LA LLUNA EN
ESCORPÍ…

Una lluna d’escorpins penja del meu cor;
agullons m’enclava per cada estima
embretolida....
Me n’alerta a cada instant dels amors
enterbolits i,
moltes fiblades em traspassen
per dintre, com si fos un coixinet
d’agulles de cosir...

Fa molts giravolts i, quan se n’adona
d’un possible amor turbulent,
s’hi deté de sobte i, els aràcnids em
trau; ells, acabats de sortir dels seus
caus lunars, em fan pinçades sense
detenir-se’n...

Arracades d’alacrans, aquest nit, del cel
s’hi despengen, els seus ulls minúsculs
als meus, s’hi acoblen i, em fan entrellucar
el que jo no volia creure, tanmateix em diuen:

“ Has de fugir “

I, aquests sentiments, plens de tanta
intensitat he d’alleugerir-los als cràters
de Selene, on viatjo als crepuscles
per a curullar-me de totes les veritats
encobertes...

Una Lluna d’escorpins, penja del meu cor;
mai no se conforma amb ningú dels meus
amants, tots per a d’ella, són vacus,
de tendreses escadusseres i, mancats de
profunditat....

Ja semblo un sedàs de tants esbaldrecs
que hostatjo a dintre meu,
aquest satèl·lit punxegut, no em deixa viure
i, encara que li dic que marxi, ell, mai no ho fa.
En respon: Vaig néixer amb tu i, amb tu he de
morir-me...
Aleshores li demano pel meu amor vertader
i, ell, em diu que ho sabré el dia que cap
burxada no senti a dintre meu, sí abans no
he mort amb un cor ben foradat....





Adela Payá i Prats

 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada