Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

divendres, 26 de febrer del 2016

ON SÓC...?

Evert Jan Boks ( 1838-1914 )
" Partint vers el Món "


                             

ON sóc....?


He passejat pel meu poble,
amb ulls de proximitat,
ja cap cosa, res no em diu, ni em
cantusseja la mateixa cançó què         
d’abans...De fet, només n’hi ha que
silencis, seguits de moltes pauses..

És probable, que jo hi sigui 
una altra persona
i, he abandonada a l’altra <jo>
que desconec, per on andareja.

La que ara n'és, tot ho albira
amb llambregades de llunyania,
i, ni tan sols pot percebre
cap música acaronant-li les oïdes...

Tanmateix, els carrers i les avingudes
semblin uns altres de ben diferents.
Tan foscos...! Tan abruptes..!

On visc..?...Me n’he perdut, potser...?
Aquest lloc on romanc n’és el mateix
on vaig néixer, o alguna cosa, se n’ha
trasmudada de lloc i, no la he poguda
entreveure..?

He de trobar-ne aquella part meva
que vaig arrecerar al bell mig
de les serralades, al dessota de les alzines,
on les seves ombres t’acollien
amb els cants dels ocells donant-te
la benvinguda....
Ben bé, que aquesta altra <jo>
no vulgui saber-ne cap cosa meva
i, desitgi quedar-s’hi tostemps
arrupida entre muntanyes i, roquissars.
Aleshores, he de convèncer-la
o tal vegada, deixar-la al seu caire,
segons com,....ja aniré fent...!

No sento que formi part d’aquest
paratge tan esquiu, no em ressona
a dintre meu i, quan deixo d’escoltar-ne
escales musicals, és perquè alguna cosa
està alertant-me de què he de marxar.

Així que plegarem i ho recollirem tot...!

No puc seguir vivint sense l’acompanyament
de les melodies...ni els arpegis dels instruments..

El que encara no sé, és on hauré d’anar-hi,
però he de trobar-ne un habitatge on
tots els pentagrames facin esclatar
el meu cor de moltes sensacions
i, d’una tirallonga inabastable d’emocions...

Agafaré una motxilla i viatjaré
sense folgança, fins que a la fi,
pugui descobrir-ne aquell emplaçament
reverberant amb les mateixes
ones vibracionals que les meves...

Apa..!   
Fem l’equipatge i marxem.....!




Adela Payá i Prats

      
                                                          

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada