Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dilluns, 22 de febrer del 2016

SÓC ABRILENCA....

Statue d’Aphrodite, dite Vénus d’Arles.
Marbre de l’Hymette, œuvre romaine
de l’époque de l’empereur Auguste
(fin du Ier siècle av. J.-C.),
peut-être une copie de l´Aphrodite
de Thespies réalisée par Praxitèle.


                                     
                     






SÓC ABRILENCA....



Vaig néixer a meitat d’un mes d’abril,
un setze, (16) a les sis i mitja de la matinada,
on el u, simbolitza el Sol i, el sis, a Venus....
Si sumes l’u, més el sis, et dóna el 7
regit per Neptú, el déu romà del mar...

Avui he pogut albirar als calendaris
d’antany que quan vaig aparèixer
a la Terra, lluïa una lluna plena,
quina joia més gran...!
La lluna de pleniluni em va acompanyar
a fer rebrots, ací, en aquest planeta....

El dia del meu aterratge en tenia
tot aquest satèl·lit emplenat d’escorpins...
Déu n’hi do..! ....Quants n’hi haurien....?
Doncs la meva lluna, n'està regentada
pel Signe d' Escorpí:
emocions i sentiments molt intensos...

El dia que vaig venir, va coincidir
amb un dimarts,
representat pel déu Mart,
el déu de les guerres,
és clar, que no em lliuro de les violències,
per acabar i, assuaujar una mica
les coses he de dir:
que del grec  <aphril > vol dir escuma ,
ja que els grecs dedicaven aquest
mes a Afrodita/Venus,
la deessa nascuda de l'escuma del mar.




Adela Payá i Prats

                                    

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada