Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dijous, 31 de març del 2016

SI-NO; NO-SI ?...

Raimundo Madrazo y Garreta ( 1841-1920 )
" Jove desfullant una margarida "

                                                   
                                    

SI-NO;
NO-SI ?...


Me n’he desfullat
d’aquests pètals
de margalides,
preguntant-li
al meu vestit,
sí aquest amor
em voldria i, encara
que me n’ha dit que no,
he tornat a posar-me’n
una altra gramalla
d’aquestes flors
blanquinoses...

Novament, em diuen
que no, ....Així que em
provaré unes altres flors;
aquesta vegada, hi seran
dàlies...Però també, elles,
diuen el mateix, com ho
proclamen les roses, les
hortènsies, les petúnies,
i, tantes altres més...
Només en canviar el nom
de l’home, les flors ja
n’opinen diferent..

És clar, que aquest amor
meu i jo, anem contra natura,
aleshores, n’hi hauria de cercar
aquella ànima, a la qual,
les flors li diguin, per sempre,
de mots asserits..

Mentrestant, seguiré arrelada
al terra, provant-me robes
de més i més florades, durant
totes les estacions de l’any,
fins que albiri, quin és de veritat
el meu enamorat....

No em sentiu...!

Ara mateix, a l’abril,
hi vaig engalanada
de roselles i, les ventúries
m’hi arranquen les petalines,
amb els seus bufits
engrescadors, em xiulen
sorolls afirmatius,
o negatius, segons el so
dels seus estufits..

Segueixo ancorada a la
bruna gleva i, les brises
marines, m’hi anuncien
que potser, el meu estimat,
hi visqui amb un altre indret
que no correspongui a aquest
planeta, ....No obstant això,
als cels, els hi he demanat
ajut, i ara, una lluna prenyada
de llums, m’hi llança esclavines
d’estels....





Adela Payá i Prats..
                                     


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada