Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dilluns, 28 de març del 2016

SÓC UN LLUCET...

Peder Severin Kroyer ( 1851- 1909 )
" Dones i Pescadors de Hornbaek ( 1875 )






                                      
                                        

SÓC UN
LLUCET...


N’era un peixet,
bé que encara ho sóc
i, a la xarxa dels pescadors
m’hi vaig enredar,
un dia que bufava
vent de llevant;
no comprenia, que volien
fer amb mi,
aquells colossos tan
monumentals...

I m’ofegava en no tenir-ne
d’aigua, a recer meu,
crec que m’esvaïa a pleret,
tot em feia voltes,
i, a la fi, hi vaig entrellucar
com un mariner
amb coltells ben afilats,
als meus germans
trinxava amb molt de deler,
tallant-los el cap
i, extraient-los el seu
esquelet i, les seves vísceres
de dintre d’ells...

Encara que n’era un peixet,
vaig sentir-ne el seu patiment
i, albirava com la sang,
els brollava a borbollons...!
Sabia que en uns segons
jo correria la mateixa sort
que tots ells....

No en tenia ja de forces
per a relliscar i, fer-ne
saltirons que m’apropessin
al fons de l’oceà,
aleshores, vaig decidir
que n’hauria de morir
abans de percebre
les dents d’aquell ganivet
força afuat...

Però una mà caritativa
em va agafar de seguit
i, amb uns mots ben sonors,
va dir que n’era una menudalla,
que no hi arribaria ni al primer
queixal de ningú i, a la mar
em va llençar...

Ara hi sóc viu...!
N’he après que existeixen
gegants que ens devoren,
així, que quan entreveig
xàvegues ballant
a dintre de les aigües,
m’escapoleixo a corre-cuita,
sense deixar-ne cap rastre...

Em pregunto, sí, els uns
als altres, ens mengem,
qui se n’empassarà
a aquests titànics....?





Adela Payá i Prats






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada