Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dijous, 31 de març del 2016

DE LA PLENITUD A LA SOLITUD….

Joaquim Sorolla ( 1863-1923 )
 " La meva Família "


                               

DE LA PLENITUD
A LA SOLITUD….



En el passat, hi anàvem
tots dos, aclaparats
amb els quatre nens;
aleshores,
n’eren tan menudets,
que ens mancaven més ulls
dels que en teníem,
per tenir-ne cura dels
vuit ullets esbalaïts,
que tot, ho volien ataüllar...

Carros, biberons, bolquers,
pilotes, sonalles, borses de roba,
i, tantes altres coses de més,
n’eren tostemps a recer nostre..

Sempre, tu i jo, tan enfeinats...!

Els nostres marrecs, a tothora,
en varen ser el nostre primer
objectiu, a la nostra llesta de les
prioritats...!

Quan ja transcorria el temps
i, començaven a fer-se’n una
mica més grans, tanmateix, hi vas
decidir emmalaltir...
Cinc anys, vam estar per tu,
i, et vas convertir en un nen petitó,
fins i tot, un carro de rodes, et vam
comprar, per poder-t’hi traslladar
d’un lloc a l’altre,...

Em deia a mi mateixa, que en aquell
moment, en tenia cinc nens, la xifra
exacta, que captenia els fills, que hagués
volgut tenir-ne en aquesta vida...

No recordaves com s’hi caminava,
te n’havies oblidat de menjar
i, et fèiem pastetes i farinetes;
les lletres ja ni les reconeixies,
et costava un munt llegir;
també te n’havies negligit d’estimar...
Com un nounat, et comportaves
escridassant per qualsevulla
menuderia i, tot aquest retrocés
de vida, et va dur camí de la mort..

Ens vàrem quedar sense tu, sense
el nostre nen gran i, aquest desemparo
s’hi va transformar en un pou ben buit,
on de tant en tant, m’hi abocava
per a omplir-lo amb les meves llàgrimes..

Ens vas dir adéu...!

Els teus fills, ja fan el seu camí,
la casa se n’ha quedada ben desèrtica
de tots vosaltres i, m’he transformada
en la guardiana de tot el que vam viure
tots plegats...Em sento com una biblioteca
emplenada de llibres en blanc, tan sols,
n’he de cal·ligrafiar-los amb les nostres
històries de plomes besllumades
i, anar-me’n a un altre paratge,
com també, tu ho vas fer....

Una llum blavinosa, se n’ha instal·lada
a la nostra llar fa uns dies,
potser hi vingui a per mi i, esperi
cautelosament, que fineixi tot el que
em quedi per dir i per escriure’n...
Malgrat la seva espera, perllongaré
tots els poemes abans de partir...
He d’esbrinar tantes i tantes
coses, que romanen entaforades
a dintre de les àmfores.....!






Adela Payá i Prats

                         


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada